Rae Sremmurd - Black Beatles: tekstoverzicht en betekenis

Ontdek de betekenis achter de tekst van Rae Sremmurds hitsingle 'Black Beatles' en leer meer over de geschiedenis en impact van het nummer.

De hitsingle 'Black Beatles' van Rae Sremmurd is een moderne klassieker geworden. Het nummer, dat in 2016 werd uitgebracht, is een hoofdbestanddeel van de hiphopcultuur geworden en is te zien geweest in talloze films, tv-shows en commercials. Maar wat is de betekenis achter de tekst van 'Black Beatles'? In dit artikel bekijken we de geschiedenis van het nummer, de impact en de songtekst.

rae sremmurd black beatles ft gucci mane swae lee songtekst recensie betekenis van het lied

Geschiedenis van 'Black Beatles'

Rae Sremmurd is een Amerikaans hiphopduo bestaande uit de broers Slim Jxmmi en Swae Lee. Het duo bracht hun debuutalbum uit, SremmLife , in 2015, en de single 'Black Beatles' was de eerste single van hun tweede album, SremmLife 2 . Het nummer werd uitgebracht in 2016 en werd al snel een hit en bereikte de top van de Billboard Hot 100-hitlijst in de Verenigde Staten.

'Black Beatles' van Rae Sremmurd is een nummer dat een volkslied is geworden voor de jeugd van tegenwoordig. De tekst van het lied is een weerspiegeling van de strijd en triomfen van de jonge generatie. Het lied gaat over de kracht van de jeugd en hoe ze een verschil kunnen maken in de wereld. De teksten gaan ook in op het belang van trouw blijven aan jezelf en je niet conformeren aan de normen van de samenleving. Het lied is een strijdkreet geworden voor de jeugd van tegenwoordig en is in veel films en televisieshows te zien geweest. Het nummer is ook door veel artiesten gecoverd, waaronder Lana Del Rey en haar nummer 'Black Bathing Suit'. Bovendien is het nummer voor velen als inspiratiebron gebruikt, waaronder het album van Taylor Swift uit 1989, waarop verborgen berichten in elk nummer stonden.

Al met al is 'Black Beatles' van Rae Sremmurd een krachtig nummer dat spreekt over de strijd en triomfen van de jeugd van vandaag. De teksten zijn een weerspiegeling van de kracht van de jeugd en hoe zij een verschil kunnen maken in de wereld. Het nummer is door veel artiesten gecoverd, waaronder Lana Del Rey en haar nummer 'Black Bathing Suit' , en is door velen als inspiratiebron gebruikt, waaronder het album van Taylor Swift uit 1989, waarop verborgen berichten in elk nummer . Het lied is een krachtige herinnering aan de kracht van de jeugd en hoe ze een verschil kunnen maken in de wereld.

rae sremmurd black beatles john lennon swae lee

Het nummer is geproduceerd door Mike WiLL Made-It en bevat een sample van het Beatles-nummer 'Hey Jude'. Het nummer was ook te zien in de film uit 2016 De man die oneindigheid kende en werd gebruikt in een commercial voor de Super Bowl 2017.

Impact van 'Black Beatles'

Het succes van 'Black Beatles' betekende een grote doorbraak voor Rae Sremmurd. Het nummer was de eerste nummer één single van het duo en werd dubbel platina gecertificeerd door de Recording Industry Association of America (RIAA). Het nummer won ook de Grammy Award 2017 voor Best Rap Performance.

Het lied is ook een cultureel fenomeen geworden. Het werd gebruikt in de virale 'Mannequin Challenge'-video, waarin mensen stilstonden terwijl het nummer werd afgespeeld. Het nummer is ook gebruikt in tal van andere video's, waaronder de 'Gangnam Style'-parodie 'Gangnam SremmStyle'.

Tekst van 'Black Beatles'

De tekst van 'Black Beatles' gaat over de opkomst van het duo en hun hernieuwde succes. Het nummer is een viering van hun prestaties en een eerbetoon aan de Beatles, die ze noemen als een invloed. Het refrein van het lied is:

'Zwarte Beatles in de stad
Kom onmiddellijk terug om de gelden in beslag te nemen
Rae Sremm, Guwop, Mike Wil!
Ik heb bloemen gestuurd, maar je zei dat je ze niet hebt ontvangen

De tekst van het nummer verwijst ook naar de geboorteplaats van het duo, Tupelo, Mississippi, en hun strijd om het te maken in de muziekindustrie. Het nummer is een viering van hun succes en een eerbetoon aan de Beatles, die ze noemen als een invloed.

Interpretatie van 'Black Beatles'

De tekst van 'Black Beatles' is een viering van het succes van het duo en een eerbetoon aan de Beatles. Het nummer herinnert eraan dat hard werken en toewijding tot succes kunnen leiden, waar je ook vandaan komt. Het nummer herinnert er ook aan dat succes vluchtig is en dat het belangrijk is om van het moment te genieten.

De hitsingle 'Black Beatles' van Rae Sremmurd is een moderne klassieker geworden. Het nummer is een viering van het succes van het duo en een eerbetoon aan de Beatles. Het nummer herinnert eraan dat hard werken en toewijding tot succes kunnen leiden, waar je ook vandaan komt. Het nummer is een cultureel fenomeen geworden en is te zien geweest in talloze films, tv-shows en commercials.

• Q: Wie produceerde 'Black Beatles'?
    A: Het nummer is geproduceerd door Mike WiLL Made-It.
  • Q: In welk jaar werd 'Black Beatles' uitgebracht?
    A: Het nummer werd uitgebracht in 2016.
  • Q: Welke prijs heeft 'Black Beatles' gewonnen?
    A: Het nummer won in 2017 de Grammy Award voor Best Rap Performance.

Voor meer informatie over Rae Sremmurd en 'Black Beatles', check out Rollende steen , Aanplakbord , En Genie .

Liedje Artiest Jaar uitgebracht
Zwarte Beatles Rae Sremmurd 2016
Dan + Shay - 10.000 uur ft. Justin Bieber: songtekstenoverzicht en betekenis

De tekst van '10,000 Hours' is simpel maar krachtig. Het nummer begint met Dan + Shay die zingen over hoe ze bereid zijn tijd en moeite te steken om hun relatie te laten slagen. Ze zingen: 'Ik zou tienduizend uur en tienduizend meer besteden / Oh, als dat is wat nodig is om dat lieve hart van je te leren kennen / En misschien kom ik er nooit, maar ik ga het proberen / Als het tienduizend uur is of de rest van mijn leven/ik ga van je houden.' Dit is een mooi gevoel dat spreekt over de toewijding van twee mensen in een relatie.

Amy Winehouse - F * ck Me Pumps: tekstoverzicht en betekenis

'F*ck Me Pumps' van Amy Winehouse is een klassieker die op veel manieren is geïnterpreteerd. Het nummer gaat over een vrouw die haar plek in de wereld probeert te vinden en worstelt om haar identiteit te vinden. Het nummer is een weerspiegeling van de strijd waarmee veel vrouwen in hun leven worden geconfronteerd, en het is een krachtige herinnering aan het belang van zelfacceptatie en eigenliefde.